Translate

Wednesday 11 March 2015

Pasar Besar Siti Khadijah, Kota Bharu Kelantan


Pasar Besar Siti Khadijah, Kota Bharu Kelantan


1. Cuti tahun baru cina (19 - 20 Februari 2015) baru - baru ni, aku balik kampung bini aku.

2. Pelik kan.. tetiba nak cerita pasal pasar Siti Khadijah. Bukan apa, ada kenalan bagi tahu pasar ni tak best / tak "happening" katanya. Pelik juga dia buat statement macam tu sebab setahu aku, pasar Siti Khadijah memang "happening". Kecualilah kalau pegi waktu tengahari ke petang ke malam ke.

3. Makanya, di pagi Sabtu, awal - awal pagi aku bersiap - siap nak pergi pasar Siti Khadijah. Satu rumah tercengang bila aku cakap nak pergi pasar Siti Khadijah. (Sejak kahwin 2004, aku tak pernah bangun awal pagi untuk pergi ke mana - mana pasar kat kota bharu).

4. Lebih kurang 8.30pagi aku gerak (tak lah awal sangat). 

5. Ramai je orang kat pasar. Kawan aku tu pergi pukul berapa sebenarnya. Ntah2 dia pergi tempat lain tp konfiden je kata Pasar Besar Siti Khadijah... (dah byk kali dah jadik.. konfiden je last2 salah..)

6. Makanya... aku snap sana snap sini... takkan nak temuramah orang kot... 


Aneka Kuih Muih

Food!!!! Glorious food!!!!!

Lupa la nama makanan ni.. sama je mcm nasi impit.. cuma ada inti sama ada udang atau ikan

kuih


Kuih lagi..
Tapai

Ruang tengah khusus untuk sayur, ulam dan yang seumpama dengannya





No comments:

Post a Comment